Oldalak

2012. február 18., szombat

A nagy pelenka csere

Kisbabád születésekor eljön az idő amikor a babakelengye összeállításakor olyan döntést kell meghoznod ami mindenek előtt kisbabád egészséges fejlődését szolgálja. Jelenleg több könyv és újság valamint internetes weboldalak is foglalkoznak, mi a legideálisabb egy újszülött babának, milyen ágyat, matracot, ruhát, babakocsit, hordozót stb válasszunk. Adjunk-e cumit vagy sem, hogyan készüljünk a szoptatásra, hogyan altassuk, fürdessük... mind mind a baba egészséges fejlődését helyezi előtérbe.
A baba bőrével minden nap napi 24 órán át a pelenka érintkezik akár a gyermek 2 éves koráig is tehát a szobatisztaság eléréséig. A pelenka választása kulcsfontosságú tényező a gyermek fejlődése szempontjából. A reklámokból ismert eldobható pelenkák kézenfekvő megoldásnak tűnnek, rendkívül kényelmes a használatuk, kiváló nedvszívó képességgel rendelkeznek, kedves mintákkal vannak ellátva, első ránézésre a darabára sem tűnik drágának.



Nálam ez úgy történt...
hogy első gyermekem, kisfiam születésekor fel sem merült a gondolata hogy az eldobható pelenkán kívül másra is gondoljak. A reklámokban is láttam az elégedetten alvó babát eldobható pelenkában, gyors és egyszerű használata a modern kor vívmányát jelentette számomra. A szülés utáni pár napban kisfiamat sokszor kellett pelenkázni, megdöbbentően sokszor, nem is gondoltam először hogy minden étkezéskor és utána is pisil kakil, naponta akár 8-9 pelenka is simán elfogyott. Megdöbbentett milyen gyorsan elfogyott egy csomag eldobható pelus. Hát sebaj, gondoltam biztosan ez így van rendjén nem is számoltam tovább mennyibe is kerül ez valójában. Egy kicsit furcsa volt viszont, amikor érdekes anyagra leltem a pelenkázás közben, apró gyöngyöket kisbabám popsiján. Tüzetesebben megvizsgáltam a pelenkát és láttam, hogy a belső nedvszívó mag repedt meg és abból származnak az apró gyöngyök. Sajnos ezek után egészen a szobatisztaságig nem gondoltam semmi rosszra és kisfiamat végig eldobható pelenkával pelenkáztam. Második gyermekemmel, kislányommal voltam várandós amikor olvastam egy tanulmányt a pelenkákról. A tanulmány részletesen kifejtette, hogy amire addig nem is gondoltam, hogy bármilyen veszélyt jelenthet féltve óvott gyermekemnek a kémiai anyagok jelenléte a pelenkában. Megdöbbenve és lefagyva olvastam, milyen összetevőket tartalmaz a pelenka és nedvszívó magja ezenkívül ragasztót(!) is. A szobatisztaságig kiszámoltam a pelenkfogyasztásunkat és hihetetlenül magas összeg jött ki, 3 éves korában lett kisfiam szobatiszta ez havi 10.000 Ft, évente 120.000 Ft és 3 év alatt 360.00 Ft volt. Feltettem magamban a kérdést, hogy a pocakomban hordott kislányomnál is ezt a ki tudja milyen anyagokat tartalmazó pelenkát akarom-e használni és megint 360.000 Ft-ot kidobni az ablakon? A 2 gyereknél ez már 720.000 Ft-ot jelentett volna. Ekkor bukkantam a mosható pelenkára, ami egyrészt megnyugtatott hogy nem tartalmaz semmilyen kémiai anyagot amitől félnem kellett volna. Másrészt havonta nem kellett költeni pelenkára, harmadrészt az addig a pelenkáktól állandóan telített kukánk végre elegendő volt szemét tárolásra.
A mosható pelenka használata olyan természetes és egyszerű, mert modern anyagok felhasználásával készült. Megkönnyíti a mindennapokat, nem kell böngészni havonta hogy a hirdető újságokat hogy hol olcsóbb a pelenka, hol tudom a kuponjaimat, pontjaimat beváltani. A mosás napi néhány perc többlet, de nem sokkal több mint amikor az eldobhatót vittem a kukához...
Jó érzéssel töltött el, hogy biztonságban tudtam kisbabámat, a pelenka megfelelően szellőzött és kiválóan funkcionált. Nagyon szuper, hogy ezek a modern pelenkák egy méretben léteznek, mert így csak egyszer kell megvenni és kiválóan használható újszülöttkortól a szobatisztaságig. Mindent tartalmaz ami a pelenkázáshoz szükséges, nem kell többet semmi mást venni a szobatisztaságig, csak élvezni az előnyeit és hogy babánk bőre természetes és puha anyagokkal érintkezik. Válaszd a moshatót, mert természetes, egészséges, költségtakarékos, környezet tudatos és gyöngyörű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése